GOALIE WAR
Skrócone zasady
Goalie War to konkurencja gry pojedynczej, w której pojedynek 1 na 1 rozgrywa się wyłącznie z użyciem linii obrony (bramkarz + dwójka obrony). Tę wojnę wygrać może tylko jeden! Laur zwycięzcy przypada dla śmiałka, który strzeli więcej goli od swojego przeciwnika. Na Pucharze Sołtysa: do 2 wygranych setów (set do 5 bramek), system jak w bitwie: 1KO!
Aby rozpocząć ten pojedynek wojownik musi rozegrać piłkę hołdując zasadzie dwóch kontaktów. Tak samo należy uczynić podczas każdego wznowienia potyczki. Czas jest liczony od kontaktu piłki z drugą figurą, a karą za złe rozegranie jest utrata piłki.
Uszanowałeś/aś kodeks walki i rozegrałeś/aś poprawnie piłkę? Nie musisz jej zatrzymywać ani czekać na upływ czasu! Strzelaj!
Jeśli uderzona za mocno, podbita rykoszetem lub potraktowana inną czarną magią piłka opuści pole bitwy, to musisz wiedzieć, że wznowi nie ten, który ostatni dotknął piłki, ale jego przeciwnik.
Jeśli piłka pomimo walki zostanie uznana za martwą, a znajduje się poza zasięgiem obu formacji obronnych, to tak jak w przypadku opuszczenia przez nią pola walki i w tym wypadku wznowi nie ten, który ostatni dotknął piłki, ale jego przeciwnik. Zdarzyć się może, że piłka dokona żywota w Twoim polu obronnym. Wspomóż się dłonią, aby przywrócić ją do życia (w zasięg swojej formacji).
Zasięg rycerzy jest ograniczony. Jeśli piłka znajdzie się poza zasięgiem Twojej formacji obronnej, to musisz z pokorą i poszanowaniem zasad oddać ją swojemu przeciwnikowi, aby ten wznowił wasz pojedynek.
Jeśli siła twa sprawi, że uderzona piłeczka powróci w szeregi twej formacji, to zgodnie z kodeksem honorowym rycerza zatrzymaj ją zanim uderzysz ponownie. Kolokwializm: Nie wal z pierwszej!
Jesteś wojownikiem/wojowniczką! Walczysz, a nie wytwarzasz przędzę z włókien. Nie używaj więc kołowrotków – to surowo wzbronione i okryje Ciebie hańbą!
Podniesione do góry formacje pomocy i ataku, pomimo swych walecznych cech nie uczestniczą w tym boju. Jeśli odbije się od nich piłka i zmieni tor lotu, to gramy dalej. To samo dotyczy band bitewnej areny!
Panta rhei, a upływający czas ma ogromne znaczenie w tej bitwie. Dano ci 10 sekund na rozegranie swej akcji, a jeśli zatrzymasz piłkę na dłużej niż 3 sekundy, to musisz rozegrać ją ponownie wg zasad. Jeśli przed strzałem zapragniesz zapinować piłkę (docisnąć do podłoża areny), to wiedz, że wg oficjalnego kodeksu masz tylko 1 sekundę na oddanie strzału. Na Pucharze Sołtysa i wielu innych arenach walk czas ten wynosi 3 sekundy.
Uszanuj kodeks honorowy i graj fair! Nie używaj podczas gry innego oręża niż dozwolone, nie rozpraszaj przeciwnika w niedozwolony sposób, a jeśli ciekawość Twa nie została zaspokojona, to poszukaj więcej informacji na temat tej konkurencji w czeluściach internetu.